Columns

Binnenkomer 23-09-2014

Digitale ramptoerist

Zoals jullie weten, reis ik nog al eens met de trein. In de trein heb je meer dan tijd genoeg en om die tijd te doden, struin ik facebook, twitter, websites, nu.nl, etc. af. Als een ware digitale ramptoerist lees ik alle nieuwtjes. En zo beland ik razendsnel in Utrecht en daarna Gouda. En op de terugweg doe ik dat nog eens.

Op die manier kom je ook leuke dingen tegen. Zoals die Belgische dief die een Mercedes van een vrouw wilde stelen. Door de elektronische deurvergrendeling te onderscheppen, kon hij razendsnel in de auto komen. Wat hij niet wist, was dat daarna de auto alsnog op slot ging. De politie werd erbij gehaald en ondertussen werd het alsmaar drukker om de Mercedes. En al die mensen stonden hem in zijn gezicht uit te lachen. Op zo’n moment zit ik ook in de trein te lachen (de andere reizigers zullen wel denken).

Of dat filmpje van die jongen in Perth, Australië, die beretrots zijn spiksplinternieuwe iPhone 6 wilde laten zien en bij het openen van het doosje, de telefoon gewoon op straat laat kletteren. “Niets aan de hand”, was zijn reactie, maar wij weten allemaal wel beter. Daar kan een iPhone niet tegen.

Ook minder grappige dingen kom je tegen (that’s life), waardoor je alweer als digitale ramptoerist foto’s bekijkt, onder het mom van “kijken of het geen bekende is”, van aangereden fietsers en doorgereden benzinedieven.

Ondertussen doe ik ook wel een en ander voor de website van Avanti, al moet ik toegeven dat het beheren van de website niet zo handig is vanaf mijn telefoon. We zijn nu een week of 3 bezig Angelique en ik) en het gaat steeds beter. Het is nog niet af,  maar stap voor stap komen we dichterbij. We zijn er inmiddels ook achter dat het handballen niet helemaal te vergelijken is met het voetballen. Wij kennen bijv. twee competities, wij kennen ook clubs die geen vaste ‘thuissporthal’ hebben. Dat zorgt ervoor dat het nog niet optimaal is. Maar samen met Direct Effect komen we ook daar weer uit.

Ik hoop dat jullie ook steeds beter de weg weten te vinden. En ik hoop ook dat jullie dingen willen aangeven als je iets mist, of iets anders zou willen zien. En ik hoop ook dat jullie de site écht (kunnen) gaan gebruiken. Zodat iedereen als een soort digitale ramptoerist kan zien wat er bij Avanti te doen is.