Columns

Binnenkomer 31-08-2015

De Bucket List

Afgelopen weekend hadden we het over een bucket list. Dat is een lijst met activiteiten die je allemaal nog wil doen, zolang je leeft. Daar kunnen ook dingen op staan die je nog graag zou willen hebben. Sommige mensen willen nog graag een keer in een Ferrari rijden, of een Harley Davidson aanschaffen. Anderen willen juist nog naar Nepal of de Veluwe. En weer anderen zoeken het in actieve zaken, zoals bungeejumpen, parachutespringen of ballonvaren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang moet nadenken over zo’n bucket list. Ja, natuurlijk heb ik nog materiële zaken die ik graag zou willen (zoals zo’n Sonos geluidssysteem). En ja, natuurlijk zou ik ook graag nog veel van de wereld willen zien, maar ik ben niet zo happig op vliegreizen, dus dat wordt dan ook weer aardig beperkt. Nee, een Harley hoef ik niet, een Ferrari ook niet en bungeejumpen durf ik niet.

Ik denk dat Rob Jansen wel weer e.e.a. van zijn bucket list kan afstrepen. Hij zat afgelopen zomer achtereenvolgens in Roemenië, Qatar en Brazilië. Jammer genoeg, waren de sportieve prestaties niet zo heel erg goed, maar ik neem aan dat het zeker een groot avontuur moet zijn geweest. Om in het Oranje in Zuid-Amerika te mogen spelen. Jammer genoeg, werd er op TV geen aandacht besteed aan dit WK (onder de 21), maar aan de andere kant, als ze dat voor alle sporten moeten doen, hebben ze bij de NPO een dagprogramma. En dus zaten wij met de laptop gekoppeld aan de TV te kijken naar beelden van een webcam, zonder enig commentaar. Dat was weer eens wat anders!

Wie ook sportief hoog scoorde de afgelopen week is Dafne Schippers met haar gouden medaille op de 200 meter sprint op het WK Atletiek. Ze behoort nu tot de 5 besten van de wereld. Dat zal ook een item zijn op haar bucket list. En wat denk je van Tom Dumoulin, die in de ronde van Spanje, de Vuelta, in het geel rijdt, met een kleine minuut voorsprong op de rest van het klassement. Hij kan ook weer een item doorstrepen, neem ik aan.

We blijven nog even in de sportieve hoek: gisteren werd het vereningingstoernooi gehouden. In een bloedhete atmosfeer werden er door alle teams 5 wedstrijden gespeeld. Team de Hulk ging er met de hoofdprijs vandoor, maar ja, dat kan ook niet anders als je die teamnaam hebt. Dat kunnen die spelers ook van hun list afstrepen.

Zoals gezegd: ik heb niet zoveel op mijn bucket list staan, maar laat ik dan in ieder geval hopen dat we weer een mooi seizoen gaan beleven en dat iedereen blessurevrij kan blijven. Succes allemaal!