Dames Avanti tegen hekkensluiter Roef 05-02-2017

Roef DS1
05-02-2017

Scheidsrechter:   Dijk, Johan van
Afgelopen zondag speelden de dames van Avanti tegen Roef. Omdat Roef onderaan in de poule staat, wilden wij veel tegendoelpunten scoren. Na het warmlopen en het warmgooien, begon de wedstrijd. Dit keer hadden we ook een speler van de week en dat was Lana.

De wedstrijd begon goed. De dames van Avanti stonden al snel voor. Maar ... niet alle ballen gingen er makkelijk in; de dames waren niet allemaal even goed bij de les (sommige ballen werden niet goed aangegooid of gevangen). Toch bleven onze dames positief en hielden hun koppie omhoog. Zelfs door een aantal 2 minuten-straffen (aan beide kanten) raakten de dames niet van de wijs en bleef Avanti de voorsprong houden en scoren. We gingen de rust in met een stand van 16-8.

Met een speech van onze coaches zijn we met een goed gevoel begonnen aan de 2e helft. Het samenspel was nog steeds goed en sterk. Er waren weliswaar wat irritaties, maar daar lieten de dames zich niet door stoppen. De break-outs van Janneke en Renée, het felle verdedigingswerk van Mirte en Demi en het slim handballen van Mandy en Marit brachten ons weer beter in de wedstrijd. Zo gingen de laatste 15 minuten van de 2e helft stukken beter. Onze keepster Tara Kruger heeft haar traditie voortgezet: ze heeft alweer 2 penalties tegen gehouden. Zo werd de eindstand 29-13.