Avanti worstelt en komt boven.

Avanti HS1
MBDE/De Sprint HS2
09-10-2016

Scheidsrechter:   Schillemans, T
Avanti worstelt en komt boven

Afgelopen zondag speelden de heren van Avanti hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen De Sprint. Vooraf aan de wedstrijd ging er speciaal de aandacht uit naar de sponsor Gasnodig.nl, die de Avanti uit-shirts sponsort en ook op de rug van de thuisshirts prijkt. De wedstrijd die volgde kende een evenwichtig begin en een zeer enerverende slotfase. Avanti trok daarbij aan het langste eind.

De wedstrijd begon aan beide zijden niet sterk. In de aanvallen was er sprake van veel onzorgvuldig balverlies en slechte afwerkingen. Daar waar de Sprint de penalty’s wist te benutten, ontbrak bij Avanti vaak de scherpte. Avanti wist geen duidelijke stempel te drukken op het verloop van de wedstrijd. Desondanks hielden beide teams elkaar goed bij. Met een stand van 11-12 op het scorebord gingen de teams rusten.

Na de rust keerde bij Avanti de vechtlust terug en wisten de Avantianen elkaar beter te vinden in het veld. Met name de verdediging van Avanti stond zeer stabiel. Na een kwartier werd een klein gat geslagen van 21-19 en daarna was de ban gebroken. Door effectieve tweede fasen schoten de heren de ene na de andere bal strak in de goal. Snelle break-outs werden door Joep Verharen scherp afgerond. De sterk keepende doelman Mathieu Kuypers zorgde ervoor dat de gelederen achterin keurig dicht bleven. De wedstrijd werd vervolgens uitgespeeld naar een stand van 31-19.

De heren van Avanti willen graag het publiek bedanken dat in grote getale was komen kijken bij de wedstrijd. Het voelde ‘ouderwets goed’ om zo veel enthousiasme te zien langs de zijlijn. Volgende week spelen de Heren uit in Oss.

Doelpuntenmakers: Joep 9x, Youri 8x, Luke 5x, Tim 3x, Ralph 2x, Dirk 2x, Bjorn 1x en Jan 1x.