Avanti wint uit in Oss

Avanti HS1
16-10-2016

Scheidsrechter:   Vrande, H van der
Een van de laatste nazomerdagen van het jaar bracht de heren van Avanti twee punten. Afgelopen zondag wisten de heren van Avanti namelijk hun derde overwinning van het seizoen binnen te halen, uit bij
Olympia’89 in Oss. In een tactische wedstrijd lieten de Avantianen zich misschien wel van hun beste kant zien. De eerste helft ging behoudend van start. Beide partijen gaven verdedigend geen grote kansen weg, en rondden grote kansen vol overtuiging af. Maar al snel sloegen de Drunense heren een gat. Na het afslaan van een paar tegenaanvallen wisten Youri Mols en Joep Verharen vliegensvlug te reageren. Van 11-13 werd de score uitgebreid naar de 13-19. Met deze stand ging een Avanti in optima forma de rust in. In de tweede helft zette Avanti deze stijgende lijn door. Sterk defensief werk van het team zorgde er voor weinig goede doelkansen voor de Olympia. Doelman Kevin Schapendonk kon daardoor zijn doel goed dicht houden. Halverwege de helft wist Luke Koppenhol vier opeenvolgende ballen strak in het doel te schieten. Het einde van de tweede helft kende een fysiek karakter. De Avantianen bleven daarbij rustig en speelde de wedstrijd gecontroleerd uit.
Eindstand: 26-31. De heren spelen over twee weken hun vierde wedstrijd van het seizoen tegen West-Brabant-Combinatie, thuis in Onder de Bogen.
In een échte kraker hopen de heren hun positie op de ranglijst te verstevigen. Jullie ook? Tot dan!