De kop is eraf voor het nieuwe seizoen 2016-2017!

Avanti DR1
MOK DMW1
07-09-2016

Afgelopen woensdag mocht Dames recreanten starten met hun eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen!

We weten allemaal dat handbal op dit moment erg hot is door de prestaties van onze Nederlandse dames op de Olympische Spelen. Ook dames recreanten snoept hiervan mee. Hadden we vorig seizoen soms net genoeg mensen, dit seizoen hebben we 2 teams gemaakt en bestaat dames recreanten uit 22(!) dames! Dit komt doordat Marjon, Ester en Kelly gekomen zijn van de dames 1 en daarbij hebben we ook nog 3 nieuwe meiden (Esmi, Wieke en Wendy) erbij gekregen.

Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en was het een prima sfeer voor een heerlijk potje handbal.
We moesten tegen MOK. Zij komen uit Dordrecht en gaan dit seizoen in Brabant spelen. Het team bestaat uit nog jonge meiden en we konden onze borst nat maken.
Klokslag 20.30 begon de wedstrijd en de eerste helft ging prima! We scoorden erop los en het leek dat we al jaren met elkaar speelden. De ruststand was dan ook in het voordeel van ons.

In de rust had de coach weinig te zeggen. Ga zo door!
Helaas zei ondergetekende dat we altijd 1 goede helft hebben en 1 slechte helft......

En zo gebeurde het. De tweede helft begon en we hadden veel balverlies. Ook goede kansen werden naast of op de keeper gegooid. Daardoor kon MOK terugkomen en werd het nog spannend. Gelukkig bleef de score aan onze kant positief en na een klein uur stond er 17-14 op het scorebord. Het was een leuke en sportieve wedstrijd.

Na een heerlijke verdiende douche begon de 3e helft. En wederom hebben we ook die gewonnen!