Eind (niet) goed, al goed

Avanti DS1
Blauw Wit DS1
19-06-2016

Vandaag de belangrijke kampioenswedstrijd, thuis tegen Blauw Wit. We hebben evenveel punten gehaald, maar wij hebben een iets beter doelsaldo. Met andere woorden: we móeten winnen of gelijk spelen. Het is de laatste wedstrijd van het seizoen en daarmee ook de laatste wedstrijd van ons team, in deze samenstelling.

Over de wedstrijd kunnen we kort en krachtig zijn: na een kwartier staan we met 0-4 achter. Gelukkig kunnen we dat in het tweede deel van de 1e helft rechtbreien, ruststand 4-4. De tweede helft verloopt hetzelfde: slecht begin, weinig scoren, weinig geduld. Blauw Wit loopt uit naar 4-10. Een beetje krampachtig en gefrustreerd proberen we te scoren, maar de ballen willen er niet in. Even komen we een beetje terug, maar het is te laat en te weinig. Eindstand 8-12.

Deze wedstrijd typeerde het seizoen: weinig mensen op de training, weinig mensen voor een wedstrijd, veel mensen moeten ‘lenen’, te afhankelijk. Het werd vandaag pijnlijk duidelijk: van ons eigen team scoorde niemand. Het waren de A die ons op de been hielden.

Het was mijn laatste verslag voor Dames 1. Juul, Daan, Jan en Marit: heel veel succes volgend jaar! Dat de ‘jonkies’ maar veel mogen opsteken van jullie. Ester en Kelly: jullie zie ik bij de recreanten. Ancke en Lieke bedankt voor de ondersteuning, het coachen en het wassen; jullie veel succes! Soof: heel erg bedankt voor het altijd klaarstaan; je nam trainingen over als het moest en je speelde toch maar weer mee, als we er te weinig hadden. Angelique en Marga: bedankt en veel succes. En Dave bedankt voor de trainingen!