Diploma's

Op 22 maart werden na de gevolgde cursus Jeugdtrainer 1 de diploma's uitgereikt door Wim van de Wiel.

Omdat HV Avanti het heel belangrijk vindt om jeugdige handballers goed te begeleiden en enthousiast te maken voor handbal, investeert de club in opleidingen. Een 10-tal enthousiaste leden van Avanti volgde de cursus jeugdtrainer 1. Deze cursus bestaat uit een theoretisch deel wat gegeven wordt in 3 blokken in drie avonden. Tevens wordt er ook een praktijkgedeelte gegeven. De trainers worden beoordeeld op het maken van een voor de kinderen passende training en tevens worden de trainers beoordeeld op het geven van deze training. De praktijk en ook theorie wordt beoordeeld en er wordt gezamenlijk gekeken waar verbeterpunten liggen. Dit allemaal niet om een certificaat te halen maar vooral om het spelletje handbal op een zo goed mogelijke manier naar de jeugdige leden van HV Avanti over te brengen. Tijdens de cursus staat het kind centraal en wordt gekeken wat het individuele lid prettig vindt om zijn of haar niveau naar een ander level te brengen. Dit gebeurt spelenderwijs. Natuurlijk is handbal een teamsport maar in het team zitten verschillende leden met verschillende niveaus. Dan is het noodzakelijk om voor ieder wat wils te trainen de cursus geeft daarvoor handvatten.

De geslaagde cursisten waren; Tara Kruger, Tineke de Jong, Maartje Hellegers, Ancke Sikkers, Jan Elshout, Harold van den Meijdenberg, Annemiek Wagemakers, Corry van Spijk, Mandy de Boer en Kelly Crielaard.

HV Avanti is door deze cursisten klaar voor de toekomst. Vooral omdat handbalsport in het algemeen erg in trek is door de successen van het nationale damesteam. De aanwas van jonge leden geeft aan dat HV Avanti op de goede weg is en door het grote aantal geslaagde cursisten kunnen de vele aangemelde leden goed opgevangen worden en goed worden begeleid.

Geen nieuwsberichten gevonden.