Laatste handbalzondag in Onder de Bogen

Wat in november 1971 begon, eindigt in het voorjaar van 2017: het handballen in sporthal Onder de Bogen. Destijds werd de sporthal geopend en speelde het Nederlands damesteam een wedstrijd tegen Bratislava. En dit weekend speelde het Nederlandse damesteam in Almere en Emmen tegen IJsland en speelden de Avanti heren en dames de laatste thuiswedstrijden in Onder de Bogen.

Onder de Bogen kende grote successen van allerlei teams. Zeker in de jaren 80 en 90 stond het publiek drie rijen dik naar de wedstrijden te kijken. Het barpersoneel (zoals Piet en Fransje Pulles, Laurens en Anja Schuurmans en Jacques en Louise van Nistelrooij) had het maar wat druk achter de bar. Die drie rijen dunden uit naar één rij; de middagen aan de bar duurden steeds korter, het aantal teams werd kleiner en zo eindigt de historie van Onder de Bogen, met vandaag de laatste seniorenwedstrijden.

De dag begon met een wedstrijd tussen Heren Senioren 2 en de Heren Recreanten (omdat tegenstander GHV niet was gekomen). Vlak voor het eindsignaal werd door Rob Jansen symbolisch een rode kaart uitgereikt aan Coert Jansen, omdat het zijn laatste optreden in de Heren Senioren was. Er is genoeg aanwas in het 2e team, dus het stokje kan met een gerust hart overgedragen worden. Dus na 44 jaren dienst, gaat Coert verder als Recreant.

Hierna kwamen de Dames Senioren in actie. Tegenstander was HMC Raamsdonksveer. De eerdere wedstrijden werden nipt gewonnen, dus dat beloofde wat. Eva Buitenhek was in topvorm en nam het team in het begin van de wedstrijd mee naar een grote voorsprong. HMC was niet compleet en had geen antwoord op het spel van de Dames van Avanti. Na een ruststand van 17-7, werd de tweede helft rustig uitgespeeld. Eindstand werd 28-14.

En de laatste wedstrijd was voor de Heren Senioren. Taxandria was de tegenstander. Even verloren de heren het hoofd in de 1e helft, maar gelukkig stopte de doelpuntenmachine niet. Na een ruststand van 13-10 kwamen de heren in de 2e helft pas echt lekker op dreef en wonnen de wedstrijd met 29-23. Bij de Heren gaan Ralph Brekelmans en Dave Thomassen komend seizoen in het 2e spelen. En coach Angelique Kruger stopt er na dit seizoen ook mee. Alle drie werden door het team hartelijk bedankt.

En zo eindigde de zondagmiddag met aardig wat bossen bloemen, bierpakketjes en cadeaubonnen. Op 29 maart betreden de dames recreanten voor de laatste keer de houten vloer en in het weekend erna komen de jeugdteams nog in actie in onze sporthal, maar dan zit het er echt op. De houten vloer en nog wat andere materialen krijgen een plaatsje in de nieuwe sporthal, maar de rest blijft achter. En ook Jacques zullen we niet meer achter de bar terugzien. Maar na de zomer zullen we in de nieuwe sporthal Dillenburcht terecht kunnen. En kunnen we hopelijk net zo’n mooie geschiedenis gaan schrijven.
19-03-2017

Laatste thuiswedstrijden 19-03-2017

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >