Dames A wint beker

Zondag 28 mei stond de laatste wedstrijd van dit seizoen op het programma, de bekerfinale tegen Dongen. Het werd een zware strijd, maar de dames wisten de beker mee naar Drunen te nemen.

Goed voorbereid gingen de dames vroeg op pad, alles was tot in de puntjes geregeld, nieuwe reserv-shirts, een bus vol supporters en natuurlijk de dames zelf. De stemming zat er al meteen goed in, in de goedgevulde touringcar. Mede mogelijk gemaakt door: Jell's Haarstudio, B. Crielaard Schilderwerken, Henri, Plus Stephan van Engelen en Rijschool Simon Timmermans. Iedereen was zo uitgelaten, het leek wel alsof de strijd al gestreden was en Drunen de beker al in handen had.

Het fluitsignaal was daar en de dames begonnen zenuwachtig aan de wedstrijd, aangemoedigd door een zeer enthousiaste rode tribune. want Drunen speelde vandaag in het rood. De eerste helft ging gelijk op, Dongen kon Avanti verrassen dus de verdediging moest wat opgeschroefd worden. Einde eerste helft stand 10-11 voor Avanti.

De bedoeling van de tweede helft was om meteen een gat te slaan naar 4 of 5 doelpunten en dan de wedstrijd uit te spelen. Avanti begon de tweede helft super. Er werd fel verdedigd en Dongen had daar geen antwoord op. Het publiek ging nog eens achter de meiden staan, dit gaf ze ook de kracht om aanvallend de doelpunten te maken. 4 doelpunten verschil, Dongen bleek veerkrachtig want ze vochten zich terug. Toen gebeurde het, het zal de meegereisde supporters nog lang op hun netvlies blijven.

Tara Kruger maakte het verschil, met fantastisch keeperswerk hield ze Dongen op afstand. Haar naam galmde door de sporthal. Het euforische publiek voelde dat Avanti nog nooit zo dichtbij de beker was.

Met nog 2 minuten te spelen en een voorsprong van 3 doelpunten was de wedstrijd beslist. Het publiek vierde al een feestje en toen het laatste fluitsignaal klonk was daar de ontlading. Fantastisch gespeeld en gevochten voor wat we waard zijn. Avanti heeft sinds haar 51e jarige bestaan voor het eerst de 'Brabant beker' gewonnen! Dongen was verslagen met 23-26.

'Woman of the match'!
Tara werd voor haar mooie keeperswerk direct na de wedstrijd bekroond als 'Woman of the match'!

Avanti bedankt alle supporters en Jesners Woonaccessoires die zich van hun beste kant hebben laten zien en daardoor onze dames een onvergetelijke dag hebben bezorgd.

30-05-2016

Bekerfinale Dames A

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >

In memoriam